fredag 14. august 2009

Er Fibra bra?

I dag har eg drive seriøs forsking, i alle fall så godt det let seg gjere på eit vanleg kjøken. Eg har nemleg reklamert mykje for Fibramjølet som eg bruker ganske mykje av. Så kjem det påstandar om at det berre er sammalen kveite i dyrare innpakning. Eg går i gang og veg opp 500g vatn, frå same litermål slik at temperaturen skal vere lik, 500g 4kornbrødblanding og 300 g Fibra/sammalen kveite fin. Eg bruker ein heil pakke tørrgjær pr brød, vel vitande om at dette er vel mykje. Men her skal det forskast, så eg vil ha det heilt nøyaktig.
Deigane hevar heilt likt. Eg bruker like mykje utbakingsmjøl på begge brøda. Einaste skilnaden på dei er at brøddeigen med sammalen kvite er meir klissete. Fibramjølet har vel tatt til seg meir væske. Eg merkar Fibrabrødet med 3 parallelle snitt og det med sammalen kveite får 3 snitt som ein S. Brøda hevar på benken og vert steikte saman. Dei oppfører seg heilt likt.

Konklusjon: Fibra er bra, men ikkje betre enn sammalen kveite, fin. Når Fibramjølet kostar 1/2 gong meir enn vanleg sammale kveitemjøl som er finmale, er det ingen grunn til å bruke det!


4 kommentarer:

Besta sa...

Det var grundig forsking! Men resultatet vart det samme som Ingunn og eg kom fram til ved å kike ned i posane og slå fast at dei to mjølprodukta såg heilt like ut.

solveig sa...

Og eg som trudde på reklamen.....

Anlen sa...

Herlig med ein matforskar:)

Takk for innsatsen, då slepp eg å kjøpe meir Fibra. Eg har vel nesten ikkje hatt sammalt fin kveite i huset, for eg har heller brukt kveitemjøl og grovkveite i blanding. Men det er kanskje like sunt å bruke meir sammmalt fin, for å få med meir av kornet. Det vert nok meir baking, ja:)

solveig sa...

Forskjellen er vel berre kor lenge det ligg i mølla. Eg brukar anten sammalen rug,grov+sammalen kveite, fin eller omvendt. For mykje grovmale gjev smuldrete brød, og for mykje finmale gjev klissete deig. Det er mi erfaring...