fredag 9. oktober 2009

Baking etter bok

Eg har sett meg føre å bake meg gjennom ein del av oppskriftene i "Brød fra hele verden". No er det ikkje så lett å følgje oppskriftene slavisk. Eg er ofte anten for rask, eller så vil eg ikkje skitne ut meir eller ha i fullt så mykje salt t.d. Kvifor bruke ei skål til å røre ut gjær og vatn i når du kan gjere det rett i bakebollen? Boka opererer med tørrgjær, men oppgjev heldigvis alternativt hevemiddel, fersk gjær. Men no veit eg korleis eg skal bli kvitt tørrgjæren min; til hevedeig!

For å lage dette brødet, måtte eg kjøpe maltekstrakt. Det vart ei leiterunde i butikken. Den logiske plassen for meg var saman med sirup og andre bakesaker. Men, nei, til slutt fann eg det i vitaminhylla.
Vurdering: Sjølv om eg brukte litt meir mjøl enn i oppskrifta, flaut brødet mitt meir ut enn det på bildet. Men smaken er god, og skorpa sprø og nydeleg!
Kommentar frå gourmetguten: Sånne brød må du lage!

3 kommentarer:

Besta sa...

Då du var baby, fekk du i deg mykje maltekstrakt, sidan det var ein av ingrediensane i flaskemelka du fekk.Men før du slutta heilt med flaske, kom morsmelktillegget i pulverform. Så no kan du stadfeste det, sånn omtrent.Maltekstrakt vart også brukt som "kosttilskot", og i brød på den tida.No er det lenge sidan VI har hatt det i hus.

Besta sa...

Eg brukar stort sett BERRE tørrgjær, det er på grunn av lang lagring. Tørrgjær er like god som anna gjær, men du må bruke varm nok deigvæske!

solveig sa...

Det er meir liv i vanleg gjær, meiner no eg. Eg bakar heile tida, så gjæren vert ikkje for gammal her. Men litt raud tørrgjær har eg i reserve, ja, i tillegg til alle desse blå som heng seg på mjølblandingane.