måndag 14. september 2009

Bok 57: Barnebok?




Denne boka har eg lese høgt i 10. klasse som ei førebuing til tematuren deira med Kvite bussar.
---
Dette er ei barnebok som fengjer både vaksne og ungdommar. Vi opplever å sjå krigen gjennom Bruno, kommandanten sin son, sine auge. Dei vaksne forklarer ikkje han noko om krigen, så han dannar seg sine eigne bilde av det som skjer. Forfattaren kallar fangeleiren og huset "Alt trist". Føraren får namnet røvaren t.d. Medan mannfolka i filmen er nazistar (ordet vert ikkje brukt), er kvinnene kritiske til det som skjer.
---
Brono flyttar frå Berlin til eit hus utanfor fangeleiren der faren vert kommandant. Guten har stor utfiorskartran og kjem heilt inn til gjerdet til fangeleiren der han møter "Guten i den stripete pysjamasen". Bruno misunner han livet innanfor gjerdet der det er mange born. Mot slutten av boka, lagar gutane i filmen eit hol i gjerdet. Shmuel har skaffa Bruno ei fangedrakt, og dei to tek til å utforske leiren. Eg skal ikkje røpe slutten, berre seie at dette er ei sterk bok.
Filmen med 11 års aldersgrense, verkar etter mitt syn meir barnsleg enn boka. Elevane såg filmen saman med ein annan lærar, så eg er spent på å høyre deira meining i morgon. Vi skal diskutere bok og film som sjanger m.a. No er eg ikkje redd for at dei ikkje skal synest at både boka og filmen er interessant. I Schindlers liste får dei eit vaksnare perspektiv på jødeutryddinga.
---
Konklusjonen må vere at dette er ei barnebok også for ungdommar og vaksne.

2 kommentarer:

arieldog sa...

Denne såg spennande ut!

solveig sa...

Dette er god litteratur med ei spennande vinkling og ei spennande historie!