fredag 8. oktober 2010

Eg er i gang ...

No har eg begynt å studere Schakenda sine teoriar om baking.  Dei er ikkje så ulike Åpent bakeri sine.  Men ein ting er annleis; framgangsmåten for surdeig.  Eg har hatt eit par mislykka forsøk på å lage surdeig.  Det eine la eg ut på bloggen.  Det andre heldt eg for meg sjølv.  Det som gjer at eg har mot til å prøve om att, er at denne framgangsmåten er annleis, og så skriv han litt om alternativ.  Eg har t.d. ein mistanke om at eg hadde det litt varmt her, og at eg kunne gått raskare fram.  Her skal surdeigen stå vekselvis på benken og i kjøleskåpet.

I boka er det oppskrifter der ein både brukar surdeig og litt vanleg gjær.  Då kan det ikkje skjere seg 100%.

Ein blogglesar spurde meg om eg hadde eit tips for å unngå at grovbrød smuldrar.  Då kan det vere lurt å bruke poolish.  Dagen før, eller om morgonen viss du bakar etter arbeidstid, blandar du saman 1 dl vatn+1 dl kveitemjøl+ein ertestor bit fersk gjær.  Dette får stå og boble.  På bildet kan de sjå at det dannar seg ein deig med limaktig struktur.  Framgangsmåten vidare:  Lag dine vanlege brød med 1/2 pakke gjær.

P.S.
Du gjer sjølvsagt som du vil, 1/4 pakke er nok om du har god tid. 

4 kommentarer:

Tove sin strikkeside sa...

Jeg er den bloggleseren som spurte om råd med brødbakst. Har fulgt ditt råd, og det går så det suser

solveig sa...

Eg synest gjærbakst er så kjekt å halde på med. Den lever!
På skulekjøkenet vert det hurtigbaking, noko som Schakenda frårår. Ein må ta den tida det tek, meiner han.

Milena sa...

Min bestemor baka brød i ovnen som var svart som natt av sot og det var alltid grov,svart rug brød som aldri smuldra og var etandes i ca 14 dagar.Så tok ho ein bit av det gamlebrødet og lot det stå i vatnet over natta før ho starta ny deig.Det vart dyrt med gjær og langt til butikken.Smaken av det brødet huska eg godt og er på evig leit etter den... i dag er det poolish...Enig med Schakenda om tida,mine brød heva seg heile dagen men lite gjær.

solveig sa...

Schakenda presiserer at han liker å bruke halvparten så mykje salt som Åpent bakeri. Eg er på veg til å bli begeistra!
Der er eit fruktbrød som ser kjempegodt ut med litt surdeig og litt annan.