torsdag 18. mars 2010

å nyte - naut - har note

Litt nytt herifrå
I morgon kjem studenten heim frå Oslo til påskeferie.  Journalisten jobbar til og meg tysdag til ein 13 dagar lang ferie.  Eg trur vi får hive ut julestjernene og ta fram påskepynten!

Niandeklassingane har arbeidsveke denne veka.  Det er artig å gå rundt og besøke dei og sjå dei i anna arbeid.  Eg har fått unna to stilbunkar og ei prøve - på dagtid!  I morgon skal eg planlegge neste veke i tillegg til eit møte. 

P.s.
Eg pyntar ikkje til jul enno.  Planten lever bak gardina her på "kontoret".
Dei som lurer på bøyemåten av å nyte, kan slå opp her.  Det måtte eg gjere ...  Denne ordlista er flittig i bruk.  Det er så utruleg mykje som er lov både i nynorsk og bokmål.

16 kommentarer:

Besta sa...

Den eine kvite julestjerna mi lever enno, men er forvist til kjellaren; den andre var så død at eg kunne kaste den.Ordliste har eg alltid innan rekkevidde, men eg konsulterer også min venn Terje når eg er i tvil.Vi diskuterte bøyinga av støvsuge, og vart samde om svak bøying, men i Anna Gavalda si bok dreiv dei og støvsaug. Eg såg dei i ånden.

Anlen sa...

Støvsaug!?! Flotte greier:)

Julestjerner lever kort her i huset, så det er ikkje fare for at jula varer til påske her...

solveig sa...

Det går sport i å halde liv i julestjerner her. I år satsar eg på løkar utfor døra. Det vert nok ei stund før det dukkar opp løkplantar i hagen?

Eg vert nok ferdig med Gevalda i helga ...

Anonym sa...

Legg også merke til denne definisjonen

syte I syte f2 person, særleg kvinne, som syter mykje

solveig sa...

ei syte har eg aldri høyrt om før, men det står i ordboka! Her er linken:
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=syte&nynorsk=S%F8k+i+Nynorskordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

solveig sa...

Hm, det heiter vel sytekjerring i vår dialekt ...

Anonym sa...

Its like you read my mind! You appear to know so much about
this, like you wrote the book in it or something. I think that you
can do with a few pics to drive the message home a bit, but instead of that, this is excellent blog.

A great read. I'll certainly be back.

Also visit my web-site ... facebook sex

Anonym sa...

I do believe all the ideas you've offered on your post. They're really convincing and will definitely work.

Still, the posts are too brief for newbies. Could you please lengthen them a bit from next time?
Thanks for the post.

Here is my web site facebook sex

Anonym sa...

You actually make it seem so easy with your presentation
but I find this matter to be really something
that I think I would never understand. It seems too complex and extremely broad
for me. I'm looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

my web-site :: http://www.gpjasociados.com/microaplicada/index.php?title=Usuario:BeatrizFr

Anonym sa...



Here is my webpage :: ekelma.com

Anonym sa...



Also visit my website: free dating online

Anonym sa...

Hey! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?

My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months of hard work due to no data
backup. Do you have any solutions to stop hackers?


Also visit my web blog - facebook for sex

Anonym sa...

When I originally commented I clicked the -Notify me when new feedback
are added- checkbox and now every time a remark is added I get 4 emails with the
identical comment. Is there any method you can take away me from that service?
Thanks!

Here is my weblog; adult finder

Anonym sa...

I also believe that mesothelioma cancer is a uncommon form of many forms of cancer that is generally found in people previously subjected to asbestos.
Cancerous tissue form while in the mesothelium,
which is a defensive lining which covers the vast majority of body's areas. These cells normally form from the lining of the lu

Here is my web page: online singles

Anonym sa...

Great write-up, I am normal visitor of one�s blog, maintain up the nice operate,
and It's going to be a regular visitor for a lengthy time.

Also visit my website: fuck book

Anonym sa...

advertising and *********** with Adwords.
Anyway I am adding this RSS to my e-mail and can glance out
for a lot extra of your respective interesting content.

Ensure that you update this once more soon..

Here is my web-site facebook for sex